Jag har fyllt 1 år!!!

Tänk att jag nu har fyllt 1år. Vart har detta året tagit vägen? Mamma o pappa säger att jag är en snäll "skitunge" som sover när jag skall o alltid har ett leende på läpparna. Men ibland måste jag vilseleda dem och det är då jag är ett litet sött bi. Vad har jag nu gjort under mitt första år? Jag ville ut från mammas mage 6 dagar för tidigt, jag tror hon tyckte det var lite skönt för min favvosyssla i magen var att sparka på hennes vänstra revben. Jag sa hej till mamma o pappa den 15 april klockan 17.27 och jag var världens finaste redan då :)

Det har varit ett fartfyllt år med lite tråkigheter men mest glädje. Min dag ser ju inte riktigt ut som alla andras, jag har en jättestor röd boll som vi busar på. Denna tycker jag jättemkt om men den där masken med en massa rök är inte alltid så kul men då sjunger mamma o pappa för mig. Jag får en massa mediciner som jag är superduktig på att svälja o de smakar faktiskt riktigt gott.

Jag har lärt mig att låta som en ko o isbjörn, vilket pappa tycker är viktigt. Mamma tjatar hela tiden på att jag skall säga mamma, vilket jag tycker låter bättre om jag säger nanna. Jag vet var min mage sitter o så älskar jag mat! På dagarna kör jag omkring i min gåstol, "fjällan" har lärt mig att köra rally så nu tar jag trösklarna lätt o jagar Conrad o Caecar. De har ju så roliga svansar som är kul att dra i. Conrad är riktigt busig o vill ha mina leksaker o Caecar vill ha mina majskrokar som jag glatt ger till honom.

Jag har varit på två semestrar. När jag var mini åkte jag med morbror o hans familj på tältsemester och i mars var jag med "fjällan" o hennes familj i Sälen. Det är härligt med semester. Mamma o pappa blir så lugna. Snart vill jag flyga flygplan...

Nu när jag har fyllt 1 år vill alla att jag skall krypa o lära mig gå. Jag som har det så bra i min gåstol. Men, men jag gör alla lite glada genom att nu krypa baklänges. Nu kan jag det o hur kul är det när man inte längre får sova middag i mamma o pappas säng! De kom ju på mig med att krypa till kanten för att titta ner på allt roligt som jag har slängt på golvet. Ja, så nu får man inte sova där mer, o bara för att de vill att jag skall krypa.

Nu ser jag fram emot ett härligt nytt år med en massa bus o kul saker som jag skall lära mig. Mamma kanske skriver om det här så håll koll.

Kletiga pussar från Hugo




Kommentarer
Postat av: Marianne

Du är fantastisk Hugo och vilka föräldrar du har , de busar ju hela tiden med dig , men lite kul är ju det oxå. Kramar från gammelfaster .

2010-06-23 @ 17:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0