Pappas födelsedag

Idag fyller min pappa 33 år. Det började redan på kvällen innan då pappa valde att sova i vardagsrummet för att jag hostar och sover inne hos mamma. Hundarna blev eld o lågor då de fick mysa med husse på golvet. De har nu tagit över madrassen, men jag tror inte mamma låter madrassen låter ligga kvar så länge för den matchar inte inredningen.



På morgonen så var jag sååå trött så mamma fick väcka pappa så han kunde krypa ner hos mig o låtsas sova tillsammans med mig. Sen kom mams med kaffe och paket. Jag valde att vakna med ett glädjetjut för att göra paps lite extra glad. Av mig o mamma fick han en ny väst för mamma tycker den gamla var för gammal. Vi låg kvar o mös en liten stund och sen var pappa tvungen att gå ner o duscha.



Jag o mamma gick oxå upp för mamma skulle klippa sig mkt tidigt, 9.15. När vi var klara i god tid för en gång skull gick vi ut till bilen och inget hände... Bilen ville inte starta trots att pappa dagen innan hade laddat batteriet. Oj oj oj, hur skulle vi reda ut detta? Men pappa kom mkt snabbt hem och hämtade oss så mamma kunde bli fin i håret.

Vi stannade sen till hos pappa o åt lunch innan vi åkte hem och tränade en extra gång pga av min hosta.



På kvällen kom farmor/farfar o överraskade med 2 paket till. Det var en whiskeybok och 3 maltwhiskey. Pappa blev mkt glad o jag blev glad som fick busa lite med farmor o farfar. Jag fick även vara uppe länge ikväll o satt med när mamma o pappa åt kvällsmat. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, vilken händelserik dag ni alla har haft idag ;) Sova på madrass, bilen startade inte, lunch hos pappa och lite kalasande och mys på kvällen. Låter som en helt underbar dag helt enkelt!!!



Kramis Fia

2010-03-30 @ 22:11:52
URL: http://hugoprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0