Händelserik vecka!

Det har varit en händelserik vecka för Hugo.

I tisdags var vi hos tandsköterska för ett samtal om hur man skall sköta sitt barns tänder. Hela storyn om detta började veckan innan då jag ringde dit och berättade att Hugo har Cf och att vi inte skall sitta i ett väntrum och att det är viktigt att tandsköterskan är helt fri från infektioner. Receptionisten svarade att de inte arbetade när de var sjuka! Då frågade jag: inte ens om ni är lite förkylda? NEJ!
Det lär ju bra men jag tror ju inte det är helt sant. Till svar om väntrummet så skulle vi bli insläppta i korridoren. Ok, tänkte jag, detta blir ju bra...
Vi kommer dit bara nga minuter innan för att slippa vistas i miljön för länge och vad händer då? INGET!!!
Receptionen är stängd och väntrummet är fullt till bristningsgränsen. Vi går ut igen och väntar utanför, och efter 10 minuters väntan öppnas dörren och jag ser på sköterskans läppar att hon frågar efter Hugo.
Vi går då in, och den stackars sköterskan får ta emot min besvikelse och hon ber om ursäkt. Samtalet gick bra och Hugo blev överlycklig över sin nya tandborste.

I Torsdags var det dags för andra sprutan av "svinis". Vi fick en tid klockan 8 då där inte var nga andra i väntrummet, härligt! Vilken kämpe vi har, han sa knappt ett pip när han fick sprutan. Därefter åkte vi till mormor o åt frukost.

I fredags var det dags för vår månadskontroll i Lund. Det började med sjukgymnasten och Hugo var inte alls på humör. Sprutan hade satt sina spår. Men han kämpade på och vi fick gjort nästan allt :) Därefter träffade vi läkaren och psykologen. De är supernöjda med hans kurva och från att ha varit lite o tunn har han nu en söt mage.

Veckan som kommer tar vi det lite lugnt...



Efter träning här hemma på kvällen brukar Hugo få leka med sin inhalator. Jag o Martin stod i köket när vi hör hur Hugo tar djupa andetag in o ut. Vi smyger in i vardagsrummet, och då sitter vår lille prins och andas i sin inhalator, dock upp o ner. Vi älskar dig så vår lille Hugoprins <3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhhhhh, lilla Hugo! Du är så himla fin och din mamma skriver så fint om hur ni har det. Nu fick till och med mig att börja gråta när jag läste om er hektiska vecka...



Kämpa på allihop, ni gör ett toppen jobb med prinsen :)



Massor med kramar från oss!!!

2010-01-27 @ 14:58:48
URL: http://hugoprinsen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lille gullungen!! Vilken kämpe Charlotte och så fin han är!! :-) KRAM från Jenny och Konrad.

2010-02-09 @ 15:28:24
URL: http://jennyvakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0